błąd 18062 auto nie pali bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników
Witajcie
jadę sobie a nagle autko gaśnie, podłączam VAG-a i mam taki błąd 18062 w zakładce silnik
wyczytałem, że błąd ten oznacza uszkodzony czujnik poziomu i temperatury oleju.
Niestety po wykasowaniu go, już się nie pojawia a autko i tak nie chce zapalić. Na liczniku nie zapala się kontrolka oleju.
Znalazłem też informację, że jest to brak komunikacji szyny danych komputer sterujący z silnikiem.
sprawdziłem Vagiem brak innych błędów. Tego typu zachowanie, że autko mi gasło bez przyczyny i nie mogłem odpalić już opisywałem w 2 wątkach.
może to to samo ale tam był błąd 01314 w zakładce wskaźniki.
18062- "prosi" osprawdzenie bledow zapisanych w liczniku, jedna z przyczyn MOZE
byc uszkodzony czujnik oleju( moze wystapic rowniez podczas braku
komunikacji zegarow z ECU lub problemach z masa w okolicach akumulatora).
01314- brak komunikacji z ECU
18062- "prosi" osprawdzenie bledow zapisanych w liczniku, jedna z przyczyn MOZE
byc uszkodzony czujnik oleju( moze wystapic rowniez podczas braku
komunikacji zegarow z ECU lub problemach z masa w okolicach akumulatora).
01314- brak komunikacji z ECU
Witaj,
sprawdziłem błędy w innych zakładkach, w żadnym nie było nic. Po wykasowaniu 18062 również się nie pojawił. Bezpieczniki i akumulator również przejrzałem.
Zastanawiam się nad tym czujnikiem poziomu i temp. oleju, gdyby był zepsuty to myslę, że błąd ten powinien i tak i tak po wykasowaniu sie pojawić. Złażę zaraz do garażu i jak uda mi się do niego dostać (osłona plastikowa) to spróbuje go odłączyć i zobaczę czy wtedy błąd 18062 się powtórzy.
Macie kogoś kto by mi sprawdził zegary, może to w nich wewnątrz coś siedzi jakiś zimny lut i tak bruździ. Szlak mnie trafia bo autko stało się niepewne. Strach gdziekolwiek dalej się wybrać.
odczytałem bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników
Czy pierwsza pozycja z grupy 25, która jest równa 1 oznacza brak komunikacji licznika z ECU? Ponoć cyfra 2 zamiast 1 oznaczałaby poprawną komunikację.
jeszcze mam pytanie, co do 2 pozycji w grupie 23, gdzie jest 1 czy to przypadkiem nie powinno być 0 ponoć oznacza to poprawność IMMO?
grupa 22 czwarta pozycja oznacza liczbę zakodowanych kluczy, czy tak?
podobny błąd opisany jest tutaj, ale z bloków pomiarowych są inne pomiary:
Największe forum o Audi A4 i innych modelach marki. 200 tys. użytkowników i ponad 4,7 mln postów, to ogromna baza wartościowej i przydatnej treści.
testowałem czujnik poziomu i temp. oleju. po odłączeniu wyskakuje błąd 18062 i nie możnba do wykasowac. Po podłączeniu spowrotem wtyczki błąd daje sie wykasować. Czyli czujnik jest raczej OK.
no to została komunikacja licznika z ECU.
jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.
A sprawdzałeś przekaźnik silnika ( wewnątrz na głównym panelu z przekaźnikami- bodajże jest on ponad tym szerokim podwójnym przekaźnikiem). U mie też gasł nagle, ale po około 5-10 minutach można go było odpalić. Sukałem i znalazłem przyczyne - zimny lut w przekaźniku. Jak się rozgrzał to wyłączał silnik, jak ostygł- wszystko wracało do normy. Usterka pojawiałą się sporatycznie- 1-2 razy w miesiącu,ale była niebezpieczna bo nie wiedziałeś kiedy zgaśnie silnik- np. podczas wyprzedzania. Jak gasł silnik podczas jazdy to mimo że jeszcze się kręcił (auto jechało z rozpędu na biegu) wszystkie kontrolki się zapalały, a w szczególności oleju i sygnał dźwiękowy braku ciśnienia oleju (olej był i ciśnienie też- bo przecież silnik się jeszcze kręcił).
Podczas poszukiwania usterki podpinałem Vaga i żadnych błędów nie pokazywał.
A sprawdzałeś przekaźnik silnika ( wewnątrz na głównym panelu z przekaźnikami- bodajże jest on ponad tym szerokim podwójnym przekaźnikiem). U mie też gasł nagle, ale po około 5-10 minutach można go było odpalić. Sukałem i znalazłem przyczyne - zimny lut w przekaźniku. Jak się rozgrzał to wyłączał silnik, jak ostygł- wszystko wracało do normy. Usterka pojawiałą się sporatycznie- 1-2 razy w miesiącu,ale była niebezpieczna bo nie wiedziałeś kiedy zgaśnie silnik- np. podczas wyprzedzania. Jak gasł silnik podczas jazdy to mimo że jeszcze się kręcił (auto jechało z rozpędu na biegu) wszystkie kontrolki się zapalały, a w szczególności oleju i sygnał dźwiękowy braku ciśnienia oleju (olej był i ciśnienie też- bo przecież silnik się jeszcze kręcił).
Podczas poszukiwania usterki podpinałem Vaga i żadnych błędów nie pokazywał.
masz na myśli N109
ten od zaworu paliwa na pompie wtryskowej. jak pierwszy raz się problem z odpaleniem pojawił to go wymieniłem. był spokój przez 1,5 miesiaca. Tylko wtedy bład na VAG-u był 01314 lub 01315 jak dobrze pamiętam.
A teraz niestety autko stoji juz 7 dnień bo w poniedziałek dopiero wróciłem z wyjazdu służ.
jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.
Spadl prad w instalacji i tak bedzie, ja tak mam od ponad 2 lat, bo akumulator jest juz ciut slabszy. Tzn latem tego nie ma, a zima i tak jak teraz mignie przy kreceniu. W moim przypadku nie nalezy tym sie martwic, z tym ze ja nie mam kontrolki ESP a ASR
jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.
Spadl prad w instalacji i tak bedzie, ja tak mam od ponad 2 lat, bo akumulator jest juz ciut slabszy. Tzn latem tego nie ma, a zima i tak jak teraz mignie przy kreceniu. W moim przypadku nie nalezy tym sie martwic, z tym ze ja nie mam kontrolki ESP a ASR
to co mówisz Maicroft to jest bardzo prawdopodobne, bo takiego objawu nie było zaraz po awarii. Pojawił sie dopiero jak parę razy kręciłem rozrusznikiem. Podłącze dzisiaj prostownik i zobaczę. A już myślałem, że takie objawy nakierują kogoś na przyczynę braku możliwości odpalenia.
Raz na pół roku robię skan vag comem i wcześniej nigdy tego nie było. W liczniku nigdy nie było grzebane i przebieg jest ori.
Powiem tylko, że wczoraj pojawiło mi się dwa razy po odpaleniu po dłuższym postoju (raz po nocy w garażu, a raz po 1,5 h postoju na ulicy) symbol okładzin hamulcowych (hamulców - ten żółty). Po odpaleniu ponownym zniknął ten symbol w dwóch wypadkach. Klocki mam jeszcze dobre, mam te bez czujnika założone (czujnik pewnie jest zmostkowany). Czy ten błąd mógł spowodować ten 18062? Może na myjni ciśnieniowej dostała się woda do czujki od klocków, bo przedwczoraj myłem auto i stąd ten błąd wywaliło?. Zimą też miałem takie coś raz, ale nie wywaliło mi błędu 18062 podczas późniejszego skanowania.
Czy ktoś ma pomysł co to może być?
rOBERTO795, no tak, wiem.
Po wykasowaniu błąd się nie pojawił już w kompie po dzisiejszych jazdach, mimo, że rano się pojawiło na chwile oznaczenie od zużytych okładzin znów. Czyli to niezależne rzeczy.
Możliwe , że 18062 jest spowodowany tym ,że aku mam już zimą słabawy i ładowałem go, po totalnym wyładowaniu, kiedy auto stało w garażu tydzień bez odpałki, chyba po tym fakcie nie robiłem skanu auta, może od tamtego momentu był ten błąd.
Co do ikony okładziń - Oględziny klocków ok, jednak mam czujniki na nich założone, a nie zmostkowane jak się okazało. Są jeszcze w dobrym stanie. Możliwe,że to wilgoć na myjni wlazła w czujkę/kostke i szaleje czasem.
p.s. błąd 18062 na stronie ross techa u mechanika (który jest tam zalogowany) opisany jest właśnie jako P1654 i odsyła do adresu 17 - kanał licznika. W tym kanale mi jakiś błąd wywaliło też, sprawdzę dokładnie wieczorem jak podładuje lapka, to napisze szczegółowo, bo mam na twardzielu zapisany skan poranny.
rOBERTO795, no tak, wiem.
Po wykasowaniu błąd się nie pojawił już w kompie po dzisiejszych jazdach, mimo, że rano się pojawiło na chwile oznaczenie od zużytych okładzin znów. Czyli to niezależne rzeczy.
Możliwe , że 18062 jest spowodowany tym ,że aku mam już zimą słabawy i ładowałem go, po totalnym wyładowaniu, kiedy auto stało w garażu tydzień bez odpałki, chyba po tym fakcie nie robiłem skanu auta, może od tamtego momentu był ten błąd.
Co do ikony okładziń - Oględziny klocków ok, jednak mam czujniki na nich założone, a nie zmostkowane jak się okazało. Są jeszcze w dobrym stanie. Możliwe,że to wilgoć na myjni wlazła w czujkę/kostke i szaleje czasem.
p.s. błąd 18062 na stronie ross techa u mechanika (który jest tam zalogowany) opisany jest właśnie jako P1654 i odsyła do adresu 17 - kanał licznika. W tym kanale mi jakiś błąd wywaliło też, sprawdzę dokładnie wieczorem jak podładuje lapka, to na
pisze szczegółowo, bo mam na twardzielu zapisany skan poranny.
Sprawdz czujnik temp i oleju
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
rOBERTO795, ten symbol okładzin może o tym mówić? czy ten błąd P1654?
Olej mam w normie, płyn hamulcowy też - sprawdzałem.
a symbol pojawił się 3x razy do tej pory jak ten górny na fotce
[ Dodano: Wto 11 Cze, 13 00:21 ]
sprawdziłem błąd w adresie 17 licznika - to ten co w innych miewam, mówiący o pompie paliwa, mam odcięcie dodatkowe zapłonu na pompie założone i to generuje błędy w vag comie, więc to nie ten błąd wygenerował to 18062 - bo tego nigdy nie miałem. Stawiam na ten klapnięty zimą aku chyba. Poczekam i zdam relacje czy coś się dzieje, na razie spokój.
Komentarz